4 HEALTHY SNACK IDEAS

Krásné nedělní dopoledne!
Kdo sleduje facebookovou stránku blogu, možná si všiml receptu na bezlepkový koláč, který jsem tam včera vložila. A kdo sleduje můj instagram, asi mu neušlo, že mi přibližně před dvěma týdny doktor naordinoval bezlepkovou dietu. Ze dne na den jsem musela docela razantně změnit svůj jídelníček a tak jsem trávila hodiny a hodiny na internetu hledáním různých bezlepkových receptů a potravin, abych nebyla jen o rýži, bramborách a kukuřičných těstovinách.

Proto tady dneska mám tipy na 4 svačiny / snídaně, které jsou v zásadě bezlepkové a hlavně – zdravé.
 

Smash avo & feta bread
Jediná slaná svačina, ještě z doby před dietou. Ale pokud vyměníte fit chleba za jakékoli bezlepkové pečivo, účel splní stejně 🙂 Takže doporučuju rozmačkat avokádo, dochutit solí, pepřem a citronem, vše smíchat do pomyslné pomazánky, „namazat“ na pečivo a posypat nakrájenou fetou. Tenhle „recept“ jsem okoukala v australském The Coffee Club, kde ho podávali ještě se spařenými cherry rajčaty a rozpečenou ciabattou. A to je doslova nebe v puse!

Banana pancakes w/ frozen strawberries
Můj pokus o první banánové lívance. Poskládat nepadající lívancovou horu mi asi ještě chvíli bude trvat, nicméně chuťově se povedly na jedničku. Stačí rozmačkat jeden banán, přidat dvě vajíčka, vytvořit těsto a udělat lívance (doporučuju lívanečník, na velké pánvi je to docela boj). Já je smažila na kokosovém oleji, přidala jogurt a do každého mezipatra nakrájené jahody a lžičku arašídového másla.

Banana protein nicecream
Tahle svačina vypadající trochu jako kakaovej termix byla naprostou improvizací, ale dopadla překvapivě dobře. Stačí rozmixovat zmražený banán s trochou (řeckého) bílého jogurtu + v mém případě ještě lžičku vanilkového proteinu. Pokud jste nestihli banán zmrazit, rozmixujte „za tepla“ a dejte pak na chvíli do mrazáku (čím víc jogurtu, tím bude směs řidší, proto doporučuju spíš 2 menší banány a méně jogurtu). Nakonec jsem přidala borůvky, lžičku arašídového másla a nasypala nadrcené mandle.

Raw energy nut balls
Těmhle koulím už tu byl věnován samostatný článek s podrobným postupem. Já osobně nikdy ořechy v lásce neměla (ani trochu), ale tahle kombinace mi moc chutná. Stačí pomlít mandle, pekanové ořechy a datle, přidat změklé arašídové máslo, vše smíchat dohromady, uplácat koule a obalit je v nastrouhaném kokose. A hlavně jich stačí sníst pár a opravdu zasytí (koneckonců možná proto jsme si jich vezli dvě krabice na polský Spartan race a ládovaly se jimi těsně před startem). 

To je pro dnešek vše. Doufám, že se někomu tipy budou hodit a jestli máte nějaké oblíbené svačiny / snídaně, určitě mi je napište do komentářů, budu moc ráda!
A mimochodem, četl jste někdo Život bez pšenice? Jestli ano, napište mi, prosím, zda stojí za koupi a čtení, děkuji 🙂

5 Comment

  1. Děkuju za inspiraci!
    btw.krásné fotky 🙂

  2. Avokádo je láska, to musí byť! :3 Ja som v poslednej dobe lenivá riť, a nestíham si „vyrábať“ žiadny snack, takže väčšinou do seba šupnem vegan proteinové tyčinky – od bombusu, alebo teraz už aj od maxsportnutrition – a, celkom v pohode sa cítim, takže asi je to ok :)))))) (btw, tie sú aj gluten free, keby máš stav núdze 😉 )
    Život bez pšenice je veľmi dobrá knižka, odkedy som si ju prečítala (plus tú od Djokoviča čo som ti posielala fotku) tak čo najviac konzumujem prirodzene bezlepkové potraviny :))) určite stojí za kúpu a prečítanie, a aj keď ku koncu knižky už rozpráva stále o tom istom, človek si v nej nájde veľa podstatných informácií 🙂

  3. Díky za nápady, ty kuličky vyzkouším 🙂

  4. Ta fotka s banánovými lívanci je totální foodporn 😀 A ty raw kuličky určitě vyzkouším 🙂

  5. Super! Díky za inspiraci pro mamku 🙂 Ta teď nesmí lepek a jako bonus mléčné výrobky. No prostě zábava 😀